Grizzly's

zaterdag 10 oktober 2009

Wat is een keyword?

Wat zit er in een keyword?

Een keyword (of: sleutelwoord) is of zijn meerdere woorden die het onderwerp van een artikel of website omschrijft.

Mooie woorden en nog zelf verzonnen ook... In ieder geval zijn keywords van levensbelang als het gaat om zoekmachine optimalisatie. De sleutelwoorden geven het onderwerp van de tekst aan.

Keywords zijn niet alleen van belang voor on-site zoekmachine optimalisatie maar ook voor het opbouwen van backlinks, dus off-site SEO.

De blog die je nu leest zal over een tijd goed ranken voor de term "Online Geld Verdienen", en uiteindelijk is het doel om voor Geld Verdienen nummer #1 te staan. Het is een tijdspel wat je met Google speelt. Google laat je niet zomaar op de eerste pagina komen voor competatieve keywords. Sites die in deze niche spelen, zijn al jaren bezig terwijl deze blog slechts enkele maanden oud is.

Dus hoe kan ik die keywords gebruiken om mijn blog te optimaliseren?

Ga maar is naar verschillende websites, als ze weten wat ze doen hebben ze keywords toegevoegd aan de HTML van de pagina (view source). Google gebruikt deze keywords, samen met de description, om te bepalen hoe die de pagina in de index wordt gezet. Zelfs als je een keyword toevoegt kan het al een aantal plaatsen schelen in de serp's. Mijn eigen duik blog ging 5 plaatsen omhoog van de tiende plek naar de vijfde plek door slechts 1 keyword toe te voegen. Hoewel dat voor een niet echt competatieve woordencombinatie was, kan het een hoop linkbuilding schelen.

Hoe voeg je de keywords toe aan je website?

Als je geen HTML editor hebt, kun je ook gewoon wordpad of iets dergelijks gebruiken. In ieder geval voeg dit stuk tekst toe binnen de < head > en de < / head > tags:

< meta name="keywords" content="Zet hier je keywords, gescheiden door komma's" / >
(vergeet niet de spaties weg te halen, met blogger kan je geen codes laten zien zonder dat die ze convert naar visuele tekst)

Hier is een klein voorbeeld van mijn blog:
blogger keywords

Zoals je ziet moet je de description tag en keywords tag zelf toevoegen, want Blogger houdt daar geen rekening mee. Best wel gek want het is het blog platform van Google zelf.

Als je verder nog vragen hebt, hoor ik die graag.

Cheers

Husky

1 opmerking:

Ingmar Brouwer zei

He ik wil even zeggen dat je een mooie blog hebt ik heb alleen wat vragen m.b.t mijn blog ik ben ook net begonnen en heb net mijn blog klaar.
http://blackgoldforex.blogspot.com/

Deze blog is speciaal voor forex hij is in het engels omdat ik op deze manier zoveel mogelijk mensen probeer te bereiken ik wil alleen hem nog optamaliseren in google.
Nou was mijn vraag zou je mij mischien willen helpen met keywords welek kan ik het betse gebruiken etc. Hoop dat je mij kan antwoorden mij email is ingmar82@hotmail.com.

Alvast bedankt

Een reactie posten

Contact informatie

Heb je vragen over de content op de pagina of de hele blog?
Om contact met me op te nemen kun je een email sturen naar Grizzly en ik zal proberen die zo spoedig mogelijk te antwoorden.