Grizzly's

maandag 28 september 2009

Hoeveel kan je met YouTube verdienen?

Geld Verdienen Met YouTube

Ik ben niet echt fan als het gaat om met video's je geld te verdienen, ben meer iemand die dat passief doet via blogs en forums, maar als je soms rondkijkt op youtube zie je soms wel eens een "YouTube Partner" video. Dit is wat ik vond op de partner page:
As a YouTube partner, you will be able to share in revenue-generating opportunities.
  • Share revenue from relevant InVideo ads overlaid on your videos and banner ads running next to your videos to earn money
  • Participate in co-marketing and branded entertainment opportunities with top brand advertisers.
  • Utilize your own sales to sell your own ads.
Na wat onderzoek komt eruit dat je ongeveer $2,50 per 1000 views kan verdienen. Dit betekent wel dat je ongeveer 100.000 views moet krijgen voor $2500.
Maar er zijn nog twee extra's waarvoor je in aanmerking komt: Channel Views and Subscribers.

Subscribers: Een YouTube Parter verdient 5 cent per subscriber, dus voor 50,000 subscribers krijg je $2500. Niet slecht, maar dat is nog niet alles.

Channel Views: Een YouTube Parter verdient 1 cent per channel view, dus als je 1 miljoen views hebt, heb je in totaal $10,000 verdient.

Dit zijn natuurlijk allemaal optimistische cijfers - en als beginner op YouTube zal je niet zo snel een Partner worden zonder goed bekeken video's. Je hebt echt iets nieuws nodig/iets unieks als je vanaf de grond af omhoog wilt werken. Meestal zijn sterren al direct bekend en krijgen al duizenden views op hun video's, maar als onbekende moet je wel wat in je mars hebben om het te maken.

Ook is het niet echt mogelijk een goed inkomen van YouTube te generen, tenzij je top kwalitatieve video's waar je waarschijnlijk heel de dag mee bezig bent. Ten tweede moet je voor iedere video weer een nieuw onderwerp verzinnen, en ga zo maar door. Het is niet voor mij weggelegd in ieder geval. Als iemand die dit leest wel een YouTube partner is, zou je dan even een comment willen achterlaten en vertellen of dit klopt?

Thanks

Husky

YouTube Geld Verdienen

24 opmerkingen:

Anoniem zei

ja nix!

Naud1234 zei

$2,50 per 1000 views, 5 cent per subscriber en 1 cent per channel view. Hoeveel zouden de mensen in de top 5 dan wel verdienen? :O Ik dacht $4000 per 10.000.000 views, maar $2,50 per 1000 views is nog meer! :O Smosh zou dan $2.391.159 hebben, maar dat kan ik niet geloven, want dan zouden ze allang een dure villa hebben. :P

Anoniem zei

@Naud1234 Hoe ben je op 2.391.159 gekomen?

Anoniem zei

$2,50 per 1000 views betekent dat je 1.000.000 views moet hebben om 2500 bij elkaar te verdienen!

Anoniem zei

Wow, ik had nooit verwacht dat je er zoveel mee kon verdienen! Ik heb namelijk een remix gemaakt van Bumpy Ride - Mohombi, en ze vroegen mij om de inkomsten te genereren. Dat heb ik geaccepteerd, maar ik heb toen niet duidelijk gemaakt dat ik deze video heb gemaakt. Dus hebben ze geweigerd. Inmiddels is mijn video 60.000 keer bekeken. Ik had dus al bijna 150 euro kunnen verdienen hiermee? Begrijp ik dat goed?

Graag a.s.a.p antwoord! Dank u wel.

Tv kijken op je pc? zei

2,5 per 1000 views?
Voor 100.000 views bekom je $250,00.

bro zei

De berekening is fout.

1,000 = 2,50 euro
100,000 = 250 euro
1,000,000 = 2500 euro

Sjaak_V zei

Na wat onderzoek komt eruit dat je ongeveer $2,50 per 1000 views kan verdienen. Dit betekent wel dat je ongeveer 100.000 views moet krijgen voor $2500.

Dit klopt natuurlijk niet.
2,5 keer 100 is 250 geen 2500.

Anoniem zei

Je moet natuurlijk ook kijken naar de onkosten bijv. de cameras enzo maar ik weet wel dat die shane dawson per jaar ongeveer 400.000 dollar verdient en hij verdient ook het meeste van alle youtube sterren.

brandon zei

Ijustine uit amerika is hier door multi miljonair geworden

Anoniem zei

Uhmm.. 2,50 per 1000 views? is geen 2500,- maar 250,- per 100.000 views. Niet zo goed in rekenen toevoelig??

Anoniem zei

ray william johnson is nu multimillionair. reken dat maar na...

Anoniem zei

ik heb een filmpje daarover gezien, smosh verdient bijna 3 miljoen per jaar met aleen het hooft kanaal, ze hebben ook nog smosh games, smosh pit, ian is bored, super mari fun time, spaans talig kanaal, spaanstalig smoshpit, etc, etc
veel geld betekend geen groot huis

Anoniem zei

Online Advertising hoeft niet duur te zijn http://www.mailmaps.nl/online-adverteren is hier een goed voorbeeld van.
Je hebt natuurlijk nog andere alternatieven maar dit is een concreet voorbeeld van Online Advertising.

mailmaps zei

Hier meer tips over online adverteren-mailmaps.nlBezoek de website hier

Unknown zei

Smosh? Wat dacht je van pewdiepie of nigahiga?

Anoniem zei

hee naud,
jij bent egt slim!

kan je rekenen tog wel op school gezeten pannekoek!
10.miljoen X 1 cent is 100,000.
1 mijoen views is 25.000 x 10 250.00
350.000
en dan uiteraard nog mischien wat zal het zijn 2 miljoen suscribers. wat laten we gek doen. 10 miljoen subsribers x 5 cent is 500.00
500.000
350.000+
----------
850.000$

of was dacht je soms dat er stond 100 miljoen views.
de staan wel 7 nullen ja, maar je mag pas nullen gaan tellen achter de koma:P of was je dat vergeten? anders had. en als je dacht dat 100 miljoens was had je 8,5 miljoen gehad. dus reken het maar eens goedna, envraag je school geld terug.

groetjes

Nadiaa zei

Ik ben beginnend YouTube gebruiker. Had vorig jaar eens een filmpje erop gezet, slechte kwaliteit en zo, maar toen ik later keek was hij bijna 30.000x bekeken. Aangezien ik wel bijna 5 jaar fanatiek blog, besloot ik meer te gaan doen met YouTube. Ben wel al YouTube Partner, maar heb advertenties nog uit staan. Wil eerst meer subscribers en content op mijn kanaal hebben staan. De inkomsten hangen af van views, onderwerp, welk land je kijkers komen, soort advertentie. Het hangt dus van heek veel dingen af.

Anoniem zei

wat denk je van psy

Anoniem zei

ik dacht dat je per paar duizend views miss net 100,- kreeg zoveel is dat dus nog niet, voor ongeveer een letplay van een spel kan je met genoeg geld trg krijge voor 2 ineuwe spelle

Unknown zei

Smosh steek enorm veel geld in het maken van hun geweldige filmpjes. het kost echt wat, camera's, de hele set, computers

Unknown zei

klopt niet want als je voor 100.00 views 2500 dollar krijgt dan krijg je 25 euro voor 1000 en niet 2.50

Anoniem zei

Naud1234 PewDiePie kan soms over 100.000 euro per week verdienen..

my little pony zei

de nr1 youtuber verdiend tot 14 miljoen euro per jaar dusja :D

Een reactie posten

Contact informatie

Heb je vragen over de content op de pagina of de hele blog?
Om contact met me op te nemen kun je een email sturen naar Grizzly en ik zal proberen die zo spoedig mogelijk te antwoorden.