Grizzly's

vrijdag 18 september 2009

Hoe krijg ik back links naar mijn website?

Links bouwen naar mijn website

Je hebt een website met alle toeters en bellen eraan gemaakt, Google Analytics erbij gevoegd en nu maar wachten tot er bezoekers komen die je producten kopen...

Er is 1 probleem: Er is bijna over elk onderwerp al geschreven op het web en daarom is de enige mogelijkheid om via de zoekmachines bezoekers binnen te halen alleen mogelijk door back links. Zonder backlinks (terug links) kan je niet ranken voor bepaalde keywords en zullen die bezoekers nooit komen. Ja misschien als ze verder door de pagina's bladeren maar dat doet minder dan 1% van de internet gebruikers.

Het is mij opgevallen dat je redelijk snel voor bepaalde keywords kan ranken door slechts een paar links van hoge PR websites, en dan heb ik het wel over de engelse keywords. En soms is dat niet eens nodig, een link van een andere blog met de juiste anker tekst kan je al bovenaan tussen de top 3 zetten voor de drie plus keyword zinnen. Dit geldt alleen voor zoektermen die niet al teveel worden gezocht per dag, maar het mooie eraan is dat die bezoekers juist wel gericht zijn voor je content. Dus...

Back links is de basis voor Geld Online Verdienen

Een makkelijke website voor het checken van het aantal backlinks naar je website is BackLinkWatch. Natuurlijk is die niet helemaal precies, ook met de anker tekst voor iedere link. Maar het geeft een goede indruk van hoeveel je er hebt en nog belangrijker; waar ze vandaan komen.

Dit is goed voor het onderzoeken hoeveel backlinks de concurrentie heeft. Als je bijvoorbeeld opzoekt: "rotterdam restaurant" dan kom je ten eerste een hoop restaurants tegen op Google maps, daaronder staan de websites die de meeste relevantie hebben met die keywords. Op het moment van schrijven staat www.culinairrotterdam.nl met 225 backlinks bovenaan. Nu je dit weet kun je zien waar de backlinks vandaan komen en daar op in spelen door daar ook een link aan te vragen en nog verder uit te breiden. Uiteindelijk is het geduld die wint. Google laat je niet zomaar op nummer 1 staan zonder eerst je website onder analyze te nemen. Ze hebben algoritmes die 24/7 websites nagaan waar de backlinks vandaan komen en met hoeveel tegelijk etc. Uiteindelijk resulteert dit in de search engine result pages (serp's - zoekresultaten) dit je ziet als je ergens naar zoekt.

Dus waar kan je de back links maken om de concurrentie te verslaan?

Als je een beginner bent op dit gebied van links genereren, gebruik dan de volgende code voor het implementeren van links:


Als je deze code zou implementeren komt deze link er te staan naar youtube:

kijk het op youtube

Als Google nou deze webpagina indexeerd, zal YouTube een back link verdienen en beter ranken voor de keywords "kijk het op youtube". De vraag is alleen, wie zoekt dat nou op Google?

Dit betekent dus dat je goed moet opletten voor welke termen je hoog wilt scoren. Het is voor de meeste termen niet mogelijk om ooit op pagina 1 te komen, denk aan "acai berry" of "marketing". Dit geldt sinds een tijdje al voor heel wat competatieve termen en dan vooral de Engelse. In Nederland is dit ook al een tijdje aan de gang, maar in Amerika gaat het al met massa's.

Two-Way Back Links


Dit is een term die geldt als 2 websites links delen. Je ziet deze links vooral in de sidebar op blogs onder blogroll. Ik moet toegeven dat deze links vermeden moeten worden, zoveel mogelijk. Deze typen links 'vervuilen' de link juice (hoeveel waarde aan de links worden gegeven) van de andere links op je webpagina. In de ogen van Google wordt dit alleen gezien om kunstmatig hoger te ranken voor keywords. En het kunstmatig beinvloeden van de rankings is Google helaas niet van gediend. Dus pas op als je er teveel hebt, na een tijd werkt dit tegen je. Het is beter je te focussen op One-Way back links (zie hieronder).

One-Way Back Link


Dit is de type link die je wilt opbouwen. Een One-Way Back link is een link die van een andere website naar de jouwe toelinkt zonder dat je daar connecties mee hebt. Deze type links vertellen de zoekmachines dat jouw content belangrijk genoeg is om bezoekers naar je toe te sturen.

Forums, blog comments (sommige dan), wiki's en video websites (youtube, vimeo) zijn je keus hiervoor.

Je kan hier een lijst vinden met alle websites waar je een white-hat backlink kan maken - gratis! En ze zijn ook nog gerangschikt op Page Rank.

Dus ga naar buiten en maak backlinks aan, want links zijn belangrijker dan content als het gaat om geld online verdienen.

Cheers,

Husky

P.S. Als je lui bent net als ik ;) kun je communities joinen en samen met hun backlinks opbouwen. Eentje waar ik bij zit is Connect Content.

How to build backlinks

20 opmerkingen:

Martijn Smidtman zei

Ik wilde even mededelen dat ik jouw website zeer goed vind. Ondanks dat er veel geld valt te verdienen houd je het niet commecieel. Complimenten!

Gerard Roos zei

Ook ik ben een starter en heb al veel gehad aan de backlinks tips!
Bedankt!

Anoniem zei

Ik vind het fijn om je artikelen te lezen. Mijn site is in het engels schrijf mijn content ook in het engels wil jij mischien eens naar mijn script kijken kom maar niet verder in google, mischien heb ik de metatags wel verkeerd ben er nou al zolang meebezig.

http://blackgoldforex.blogspot.com/

tine zei

Amai, vell geleerd vandaag! Proficiat met je blog!

spreners zei

ik ben een newie. Ik heb een 40 tal blogs geschreven (squido etc), verwijzend naar mijn website, ik heb op mijn laatste pagina vele links geplaatst, die komen van links exchange.
Ik heb de seo quake geinstalleerd, en als ik hier mijn extrnal links zie is het bedroevend.
Hoe kan dat?

B2B Media Services zei

We hebben onlangs een nieuwe Nederlandse (!) directory op onze site (PR3) geplaatst.

Specifiek voor het promoten van Nederlandstalige websites.
Wij hopen dat u onze directory wilt meenemen in uw linkbuilding activiteiten.

http://www.keystaff.nl/directory/index

geldverdienenblog.be zei

Connect content doet het niet meer.

Poster Pakhuis zei

Bedankt voor de tips! Ze zijn nuttig.

fenomeen zei

Mooi geschreven kan je ook op mijn xeadnl.blogspot.com

artikel kijken over backlinks maken is ook best een goeie artikel

Anoniem zei

Goed artikel! Thanks!

Groeten,

How To Lose 10 Pounds

jasper zei

echt goeie info, heb hier zeker wel wat aan !

Ray zei

Dank is groot, ook wij zijn er druk mee bezig als hobby projectje op www.expatious.com!

Als iemand een linkje wil plaatsen voor free, no probs...

iPhone Jailbreaken zei

Hey Huskey,

Heel erg bedankt voor de uitleg.

iPhone Jailbreaken & Unlocken

Frank zei

die lijst is super!
ga gelijk aan de slag

Anoniem zei

ja je legt het hier zo gemakkelijk uit dat zelfs een kind het kan doen maar ik zou toch maar mijn gat op lichten anders moet ik straks nog afvallen omdat ik te dik wordt

Anoniem zei

Site Marketing
Top Artikelen over van alles. Schrijf een goed Artikel en krijg meer traffic naar je website met keiharde backlinks!

Organisatie adviesbureau De Vaart zei

Weer veel geleerd en blijf leren.

Dank je

Tekstschrijver zei

Een oud artikel, maar toch bedankt voor de informatie!

bruiloft kado zei

Bedankt voor de goede tips, helemaal voor beginners. Ik test het meteen. ; )

makkelijk verdiend zei

Toch leuk om te lezen dat je het goed doet , check ook een mijn website http://makkelijkverdiend.net

Een reactie posten

Contact informatie

Heb je vragen over de content op de pagina of de hele blog?
Om contact met me op te nemen kun je een email sturen naar Grizzly en ik zal proberen die zo spoedig mogelijk te antwoorden.